יום שני, 30 ביולי 2012

בזכרו ימים ימימה

לפני כשבועים קיבלתי הודעה מטעם יחסי הציבור לסרט "הדילרים":

רן שם טוב וברי סחרוף בהפקה חדשה של השיר "בזכרי ימים ימימה"- שיר הנושא של "הדילרים"- סרטו החדש של עודד דוידוף, שייצא לבתי הקולנוע ביום חמישי ה- 19.7.12. במקור השיר בוצע על ידי להקת 'צלילי הכרם' (שנת 1975) וזכה לשלל ביצועים בהם של דקלון, חיים משה ועוד.
 
השיר היה להיט כשעודד דוידוף, במאי "הדילרים" היה ילד בשכונת רמות בירושלים (בה צולם הסרט). כשבועיים לפני המיקס של הסרט, דוידוף ביקר בשוק מחנה יהודה ושמע ברמקולים את השיר בביצוע משותף של דקלון וחיים משה. הוא נכנס לחנות, התברר שהבעלים הוא מכר עבר שלו, מישהו ששיחק איתו בבית"ר ירושלים הם האזינו לכל גרסאות השיר עד כה, דוידוף השמיע את השיר לרן שם טוב שהלחין את המוסיקה לסרט ושם טוב אמר שרק ברי סחרוף יכול לבצע את השיר הזה.



בעקבות הבחירה המצוינת של דוידוף ושם טוב, נזכרתי בעוד כמה גרסאות כיסוי שהקליט ברי במהלך הקריירה המכובדת שלו.

השיר בשני באלבום הבכורה של סחרוף "הכל או כלום", שיצא ב1991, הוא חידוש ללהיטו האפלולי של שמשון בר-נוי "האיש שבקיר". אגב, באותה שנה יצאה גם גרסה של אורלי זילברשץ (בנאי) ב"קברט של מירנדה".

ב1992 השתתפו סחרוף ופורטיס (או פורטיסחרוף) ב"שוב יוצא הזמר" של גלי צה"ל. תערובת אסקוט חידשו את "בשמלה אדומה", נקמת הטרקטור חידשו את "תן כתף", אורנה ומשה דץ חידשו את "לא רוצה לזמביה", ופורטיסחרוף הצדיעו למקום השלישי באירוויזיון 91 - "כאן".


ב98 השתתף ברי בפרויקט "עבודה עברית" והיה אחראי לאחת הגרסאות המוצלחות ביותר בו - "עוד חוזר הניגון".
השיר הראשון מתוך הספר הראשון (כוכבים בחוץ) של נתן אלתרמן. נפתלי אלטר הלחין, ונירה גל זכתה להקליט לראשונה ב1975.


האלבום החמישי של ברי, "האחר", כלל חידוש לאחר השירים הראשונים של אהוד בנאי - "עיר מקלט".


ב2003 יצא האלבום "ברי סחרוף בהופעה 1993-2002", שכלל חידוש ל"באים אותך לקחת" של יוסי אלפנט. דיסק בונוס אקוסטי, כלל את אליפלט, שכתב אלתרמן ללהקת גייסות השיריון.


באותה שנה הקליטו ברי ומוקי חידוש ל"מחכים למשיח" של שלום חנוך.



ב2004 הקליט ברי עם לקהת בום פם חידוש ללהיט המשמח של אריס סאן. השיר נכלל באלבום הבכורה של הלהקה, שיצא ב2006.



ב2008 חזר ברי לפרויקט השני של "עבודה עברית" והקליט עם יהודה פוליקר את "רדיו רמאללה".



ב2010 השתתף ברי ב"רישומי פחם בצבע", אלבום המחווה ל"רישומי פחם" של מאיר אריאל. סחרוף מבצע את השיר הפותח והמצליח "חיית הברזל", שנפתח בקולו של אריאל.




באותה שנה הקליט סחרוף, בדואט עם רונה קינן, חידוש לשיר "סיטואציה". שלמה ארצי כתב ושר במקור ב"כרטיס ללונה פארק" ללחן של עדי רנרט. הגרסה של ברי ורונה נכללת באלבום "פעמון" של רנרט.


לפני פחות מחצי שני השתתף סחרוף בעוד פרויקט מבית "עבודה עברית" - "לילה של כוכבים" - הצדעה לשירי שלום חנוך. סחרוף מככב עם גרסה בלקנית ל"רוח רוח" שהקליט יחד עם תזמורת "מארש דונדורמה".


וממש לפני חודש הוציע סחרוף יחד עם רע מוכיח חידוש ל"שיר המים" (ככלות ייני) שכתב אבן גבירול. סחרוף ומוכיח מנגנים את השיר הוותיק [שזכה לביצועים רבים, למשל אילקה רווה מתוך התוכנית "שרתי לך ארצי" (1975)] באופן קבוע בהופעות הפרויקט "אדומי השפתות".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה